איך להתכונן לתקופת מבחנים כמו שצריך?

תקופת המבחנים החלה וזה נראה שהיא פה כדי להישאר ואף פעם לא ללכת. מדובר באחת התקופות האינטנסיביות והמלחיצות ביותר בחייו של סטודנט. תקופה בה לא רק הידע של הסטודנט עומד למבחן אלא גם היכולת שלו להתמודד עם לחצים ולנהוג בקור רוח במקרים מסוימים.

יש עשרות סוגי סטודנטים, יש את הסטודנט המדחיק שדוחה הכל עד לרגע האחרון, יש את אלו עם השקיות בעיניים לאורך כל תקופת המבחנים ויש את אלו שנעזרו במספר טיפים לפני ומבינים איך לעבור את תקופת המבחנים בצורה טובה.

ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להתכונן לתקופת המבחנים כמו שצריך, אל תלחצו – אנחנו פה!

הגוף שלכם מרגיש הכל – אל תזניחו אותו

אחת התופעות השכיחות ביותר ברגעים של לחץ הוא להזניח את הגוף שלנו, בין אם במודע או לא במודע. מצבים כמו מחסור בשינה, תזונה לא בזמן, חוסר פעילות ספורטיבית עלולה לפגוע בגוף שלנו במספר מישורים – ריכוז, תחושת לחץ וסטרס, דכדוך ואפילו כאבי שרירים.

מעבר לכך שאנחנו נהיים פחות פרודקטיבים, כעוסים יותר ועצבניים יותר אנחנו פוגעים ביכולת שלנו להתקדם כמו שצריך. לכן, דווקא בתקופת מבחנים זה הזמן להתייחס לגוף שלנו כמו שצריך – העניקו לו ארוחות בזמן וארוחות מזינות, אל תשכחו לשתות לפחות 3 ליטר מים ביום, ישבו בצורה נכונה אל מול המחשב ודאגו לקום מדי חצי שעה-שעה להפסקה קצרה על מנת למנוע עייפות ותשישות של העיניים.

תכנון זמן: אתם יכולים להספיק הכל

זמן הוא המצרך היקר ביותר שיש לכם, למעשה באמצעות תכנון של הזמן תוכלו לעבור את תקופת המבחנים בצורה יעילה ואף לא לאבד את חיי החברה(מה מאופיין כאחד הגורמים בתקופת מבחנים).

אם אתם מגיעים למצב בו אתם מרגישים שאתם כל היום יושבים ללמוד או לחילופין לא יושבים ללמוד מספיק כנראה שאתם מתכננים את הזמן שלכם לא נכון. הקצו לעצמכם מספר שעות ביום ללימודים, שעות בהם תהיו הכי פרודקטיביים לשם הלימודים. לטחון 18 שעות מול המחשב לא יעזרו לכם ויורידו מהיעילות שלכם.

אגב, אם מתכננים הכל בצורה נכונה אפשר להגיע למצב בו לוקחים יום חופש בשבוע.

מוזיקה: החבר הטוב ביותר שלכם

בגדול, אין על מוזיקה. היא נמצאת שם עבורנו בכל מצב – כאשר אנחנו עצובים, אחרי פרידה, במצב רוח טוב ומרומם וכן גם בזמן למידה. אנשים רבים נעזרים במוזיקה על מנת לבודד את עצמם מהרעשים של החלל ולהתרכז בצורה טובה יותר.

לעומת זאת אחרים לא מצליחים להתרכז גם מהרעש הכי קטן, שלא לדבר על פלייליסט של קולד פליי. בדקו את עצמכם עם מוזיקה, נסו מספר ז'אנרים שונים – מחקרים רבים קושרים גם בין מוזיקה לבין מצב רוח מרומם וקר רוח. אגב, אל תשכחו להתחבר אל אינטרנט מהיר כדי להבטיח חווית שמיעה ללא תקיעות.

אל תשכחו פעילויות חברתיות

מדובר בתקופה קשה ולפעמים אנחנו רק רוצים להרגיש שאנחנו חלק ממשהו או אפילו לפרוק לחבר קרוב, אל תשכחו להיות חלק מפעילויות שהייתם בהם לפני – חדר כושר, יציאה שבועית לפאב, משחקי כדורגל שאתם הולכים או רואים בטלויזיה.

כל אלו יתנו לכם מעט פרופורציות ויהפכו את תקופת המבחנים שלכם לתקופה "סבילה" במיוחד. חייכו, זה תכף נגמר.

יצירת קשר מהירה