צריך להיות מחונן כדי לעבוד בתחומי הסייבר והייטק?

יודעים מה? לא, לא צריכים להיות מחוננים כדי לעבוד בעולם הסייבר וההייטק, אבל כן צריך לדעת לעבוד קשה ולעמול, לשאוף ולכוון גבוה. בסופו של דבר, מדובר בתחומים המבוקשים ביותר בימינו, שבהם גם השכר הוא מכובד (בלשון המעטה). אם אתם מעוניינים להיכנס לעולמות ההייטק והסייבר, ייתכן שהשורות הבאות הן עבורכם.

כבר עכשיו נבהיר שאמנם לא חייבים להיות מחוננים כדי לעבוד בסייבר או בהייטק, אבל כן צריך ללמוד והרבה. ואנחנו לא בהכרח מתכוונים לכך שאתם תצטרכו לעבוד קשה במכללה, באוניברסיטה או במוסדות הלימוד השונים כדי להרוויח את הטייטל הנחשק של עובדי עולם הסייבר. בפועל, עובדי הסייבר וההייטק כל הזמן לומדים ומתפתחים, רוכשים מיומנויות חדשות, לומדים בהשתלמויות וקורסים, רוכשים ידע בעצמם ועוד. אז אם אתם מעוניינים בסגנון חיים שלעולם לא חדלים מלהתפתח, כנראה שהתחומים האלו הם בשבילכם. ואתם אמנם לא צריכים להיות מחוננים, אבל אתם כן צריכים לגלות יכולות מסוימות של אוטו-דידקטיות.

עובדי הסייבר צריכים לגלות יכולות אוטודידקטיות

למי שלא מכיר את המונח, אוטודידקט הוא אדם אשר מסוגל להושיב את עצמו וללמוד לבד מיומנויות שונות, לרכוש ידע לבד וכו'. אגב, אנשים שהם אוטודידקטים בדרך כלל מגלים משמעת עצמית ברמה מאוד גבוהה. הרי אם מעוניינים ללמוד לבד יכולת מסוימת או לרכוש ידע לבד, צריך לדעת כיצד להושיב את עצמכם על הטוסיק.

ולא רק מחוננים יכולים להתגלות בתור אוטודידקטים, אלא אנשים רבים באוכלוסייה. זה לא בהכרח אומר שכל מי שמגלה יכולות אוטודידקטיות יכול לעבוד בעולם הסייבר, אבל זה כן אומר שאתם ניחנים ביכולת שמאופיינת עם עולם זה.

מהיכן נקבל מידע נוסף בנוגע ללימודי עולם הסייבר?

אם אתם מעוניינים לעבוד בעולם ההייטק או בעולם הסייבר, אנחנו ממליצים לכם לקבל מידע נוסף, ולא מהאינטרנט בהכרח. אמנם האינטרנט עמוס בידע ומידע חשובים, אבל האינטרנט לוקה בחיסרון מסוים – מידע חלקי.

אם אתם מגלים עניין בעולם הסייבר ויש לכם אמביציה, יש לנו הצעה מקורית עבורכם. אתם יכולים להיכנס לאחת מההרצאות במכללות הפזורות בארץ, באוניברסיטאות ובמוסדות לימודיים שונים. אבל שימו לב, הביקורים בהרצאות עשויים גם לבלבל. מן הסתם, לא מומלץ להיכנס להרצאה של סטודנטים שנה ג' באיזשהו תחום. אם אפשרי, תנסו לבדוק מתי יש ימים פתוחים במגוון מכללות ומוסדות לימודיים שונים. תבקרו בימים פתוחים, תדברו עם סטודנטים ותקבלו אוקיינוס של מידע חשוב. אם לאחר מכן אתם עדיין נותרים עם סימני שאלה מהותיים, אנחנו ממליצים לכם לקבוע פגישה אצל יועץ לימודים מומחה.

פגישת ייעוץ לימודים תמיד תהיה מומלצת

יועצי הלימודים יושבים בכלל המכללות והאוניברסיטאות בארץ, ככה שלא בעייתי למצוא אחד. אבל שימו לב, שאתם מקבלים ייעוץ מיועץ אשקר מבין ומכיר את עולם הסייבר וההייטק. ודבר אחרון שחשוב לדעת, בחלק מהמכללות תקבלו הבטחת סיוע במציאת עבודה לאחר סיום הלימודים. זה לא אומר שהמקומות הלימודיים האלו מבטיחים לכם שתמצאו עבודה, שימו לב לזה. זה אומר שהם ינסו לסייע לכם, אבל כנראה שתצטרכו לפעול גם לבד ולהפעיל את הקסם שלכם בראיונות העבודה לאחר סיום הלימודים.

המאמר נכתב באדיבות האתר Cyber Course

יצירת קשר מהירה