מים למעבדות ועובדות על מים מזוקקים

מערכות מים למעבדות

טיפול במים הוא תהליך של טיהור מים על ידי סילוק מזהמים. התהליך כולל הסרה של מזהמים פיזיים, כימיים וביולוגיים.

הטיהור מושג על ידי מגוון תהליכים פיזיקליים וכימיים.

מים נקיים חיוניים במעבדה מכיוון שהם משמשים למטרות רבות. זה הכרחי לרחיצת ידיים, עיקור ציוד ועריכת ניסויים. סביבה נקייה מבטיחה שהניסוי יעבור בצורה חלקה וללא כל בעיות.

מים יכולים להיות מזוהמים על ידי דברים רבים כמו חיידקים, כימיקלים, או אפילו לכלוך שיכול להזיק לאנשים במעבדה. מים מזוהמים יכולים גם לגרום לתאונה שעלולה להוביל לפציעה או מוות של מישהו שעובד במעבדה. מים נקיים מבטיחים שלא נלקחים סיכונים בעת עריכת ניסויים במים.

מים טהורים ברפואה

מים הם מרכיב מפתח בתרופות רבות ומשמשים לעתים קרובות להמסת החומר הפעיל. במקרים מסוימים, זה יכול לשמש גם כממס עבור מרכיבים אחרים.

מים טהורים שימשו כממס בתכשירים רפואיים במשך מאות שנים. הוא שימש בעיקר בגלל שהוא היה זמין וזול, אבל גם בגלל שהוא לא מגיב עם המרכיבים של רוב התרופות.

אך כיום, המים אינם נחשבים עוד בטוחים למאכל אדם במצבם הטבעי בשל זיהום וזיהום ממקורות שונים כגון שפכים תעשייתיים, נגר חקלאי וביוב ביתי. המשמעות היא שכאשר יש צורך במים טהורים למטרות רפואיות, יש להשתמש במים מטוהרים או מזוקקים במקום.

חלק מהאנשים מאמינים שמים מזוקקים בריאים יותר ממים מהברז או בבקבוקים, מכיוון שהם הופשטו מכל המינרלים, כמו סידן ונתרן. אבל אנשים רבים טוענים כי מים מזוקקים עלולים לאבד כמה חומרים מזינים חיוניים, כגון אשלגן ומגנזיום.

לאחרונה, מספר מחקרים הראו כי שתיית מים מזוקקים עלולה להוביל לסיכון מוגבר למחלות לב וכלי דם, כמו גם לאנמיה. מחקרים אחרים הראו שאין הבדלים משמעותיים בתכולת החומרים התזונתיים בין מי ברז למזוקקים.

מים בכדור הארץ

מים הם משאב קריטי עבור כל האורגניזמים החיים, כולל בני אדם. זהו המרכיב החשוב ביותר בתזונה שלנו והחומר השופע ביותר על פני כדור הארץ. הוא מכסה כ-70% משטח כדור הארץ ומהווה כ-97% מגופנו.

מים מזוקקים או מים למעבדה הם מים שהורתחו כדי להסיר את כל המינרלים והזיהומים, ומשאירים H2O טהור. הזיקוק כרוך בהרתחה של מים ליצירת אדים העוברים דרך סליל קירור, ומתעבים בחזרה לצורה נוזלית. הנוזל המתקבל הוא מים מזוקקים ללא מינרלים או זיהומים שנותרו מאחור.

יצירת קשר מהירה